Numarul 140 este numarul care incheie seria Bismarck. Piesele care-l insotesc sunt si ele detalii de pe suprastructuri. Toate piesele sunt din plastic injectat. Chitul nu vine cu steaguri, insemne sau sabloane ale acestora. Ele pot fi confectionate de catre fiecare machetist sau nava poate fi lasata fara. Chiar daca colectia s-a incheiat voi continua executia machetei pana la finalizare.
Penultimul numar al colectiei respectiv numarul 139 este insotit de o bucata de sarma din alama, o placa din alama cu piese fotodecupate, lanturi de doua dimensiuni, sase scari din plastic injectat si inca o rama cu alte opt piese din plastic. Sunt cam printre ultimile detali necesare constructiei.
Doar doua numere ne mai despart de finalul minunatei colectii care este insotita de piesele necesare constructiei legendarului Bismarck. Numarul 138 este insotit de trei rame din plastic injectat ce contin detalii (destul de multe) ce trebuiesc adaugate in diverse locuri ale suprastructurii. Alaturi de rame mai este data si o bucata de bagheta din care trebuiesc confectionati tot soiul de parapeti. Bagheta este din lemn si nu cred ca am s-o folosesc. Voi incerca sa folosesc tot plastic pentru confectionarea parapetilor.
Pe ramele din plastic exista destul de multe piese cu defecte de
turnare, piese ce vor trebui chituite si probabil refacute pe alocuri.
Numarul 137 contine un plic cu piese din plastic injectat si unnulcu piese metalice ce par strunjite. Printre piesele din plastic se afla chesoanele lanturilor ancorelior, afeturile artileriei de 20mm cu patru tevi, tunuri de exercitiu. Planurile ce n-au aparut la numarul precedent sunt incluse in acest numar. Pe imensa planse sunt prezente doua scheme de piturare ale navei.
O rama cu piese injectate din plastic si o placa din alama cu piese fotodecupate insotesc numarul 136 al revistei. Piesele de pe rama din plastic sunt culegatoare de mine, afeturi pentru antiaeriana de 20 mm si doua dimensiuni de urechi cu turnicheti. Piesele din alama completeaza antiaeriana de 20mm. De si anuntat ca revista este insotita de desenele pentru piturarea navei, acestea lipsesc. Vor fi in numarul urmator.
O palaca din alama cu piese fotodecupate, o rama cu piese injectate din plastic si o papiota de ata sunt piesele care insotesc numarul 135. In interiorul revistei sunt schemele de piturare ale navei de-a lungul timpului. Desi este dat ca sursa siteul www.bismarck-class.dk exista oarece diferente de date intre cele scrise in revista si cele din site. Schemele sunt totusi cele care trebuie. Instructiunile de lucru din acest numar se refera in cea mai mare parte schemei 1 de piturare, piturare ce se poate realiza cel mai usor. Cel mai dificil de realizat este schema 3.
Numarul 134 este si el insotit de o placa din alama cu piese fotodecupate, niste inele din alama si doua bucati de sarma din alama. Inelele din sarma vor deveni colacii de salvare ai navei, pe placuta fotodecupata se afla si alte piese necesare confectionarii macaralelor, platforme de lansare ale bombelor de adancime, afeturile terestre ale antiaerianei de adancime, etc. Tot in aceasta revista se afla si o plansa cu o serie de sabloane.
Desi mai am destul de mult pana la finalizarea constructiei, revista se afla pe ultima suta de metri. Numarul 133 vine cu piesele pentru constructia posturilor de dirijare a tirului de antiaeriana grea. Piesele sunt din plastic injectat si pentru lipire am folosit Contacta Profesional de la Revell.
Numarul 132 este insotit de o multime de detalii, unele aflate pe o rama din plastic injectat, altele pe o placa din alama fotodecupata. Treaba multa pentru un sfarsit de saptamana daca n-ai alta treaba mai buna de facut.
"Macarale
Rad in soare argintii
Macarale in zori de zi" - cum bine zicea Trio Grigoriu in 1961.
Rad in soare argintii
Macarale in zori de zi" - cum bine zicea Trio Grigoriu in 1961.
Cea de-a doua macara soseste impreuna cu numarul 131. Rama cu elici ancore si ancorote este livrata inca o data in acest numar avand ca motiv faptul ca multe elici din numarul cu pricina au ajuns distruse la clienti . Treaba asta rezolva si inlocuirea ancorotului din prova cu o amcora asa cum trebuie. Cele doua carme din plastic injectat ajung si ele tot prin intermediul acestui numar. Nici din acest numar nu lipsesc piesele din alama fotodecupata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu