Am facut macheta in 1993, pe vremea cand eram membru si vicepresedinte
al clubului Mini Model Club Bucuresti, macheta ce trebuia si chiar a
fost prezentata in cadrul expozitiei de prezentare a firmei Revell in
Romania. Denumirea de atunci a navei a fost "Berlin". A fost si primul meu workshop. Cam acum 3 ani, cand m-am intalnit cu presedintele defunctului club acesta imi spunea ca nu are nici o nava facuta de mine. I-am reamintit ca ar fi trebuit sa aiba doua: Arkona si Santa Maria. Din pacate le-a facut cadou la diversi pe post de protocol.
A fost o macheta care mi-a placut foarte mult asa ca am achizitionat kitul Revell in vederea construirii lui pentru propria vitrina.
Inainte de a fi Arkona a fost Berlin, nava identica ca aspect dar purtand alt nume si, fireste, alta "imbuteliere".
Am fost impresionat de arhitectura frumoasa a navei in sine si mai ales de felul minunat in care se imbina piesele intre ele. Coca este injectata intr-o singura bucata ceea ce ajuta enorm la montaj.
Kitul este un kit complex motiv pentru care mai are inca sase rame cu puese injectate din plastic alb. Intrucat majoritate partilor navei sunt albe, faptul ca piesele sunt deja albe ajuta mult la vopsit.
Exista si o rama cu transparente care sunt de o foarte buna calitate.
Instructiunile de montaj sunt destul de stufoase, dar clare si bine facute astfel incat nu poti face greseli daca le urmaresti. Se poate lucra fie urmandu-le pas cu pas fie pe sarite, in functie de abilitatile fiecaruia.
Decalurile tin minte ca sunt bine facute si se aseaza bine. Nici nu se pun pe suprafete complicate asa ca nu pot apare dificultati. Pentru sarme si alte parame, Revell a pus in cutie ceva ata.
Singura piesa care poate crea probleme la montaj este balustrada din prova pentru ca este data plana pe rama si trebuie curbata. Daca nu se face curbarea la cald piesa se va rupe. Nu trebuie expusa piesa la flacara pentru ca se va topi instantaneu.
Procedeul corect de curbare a respectivei piese este in apa calda. Orice incercare de a forta piesa va duce la ruperea ei. In cazul ruperii se poate reface folosind bucati de culee trease la cald si lipite din stalp in stalp.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu