duminică, 13 mai 2012

Cuirasatul Bismarck produs de Amati - Numerele 51-60

Numarul 60 este cel in care incep sa apara puntile. Elementele ce formeaza puntile sunt din placaj de 1mm gravat cu laser. Producatorul recomanda lacuirea puntilor cu lac semilucios. Mie metoda nu-mi place asa ca am folosit metoda pe care o folosesc pentru puntile corabiilor, respectiv smirgheluirea cu smirghel fin a suprafetei, frecarea cu o bucata din lemn de brad pana fibrele se taseaza si suprafata devine neteda si lucioasa si aplicarea in final a unui strat fin de ulei de in. N-am lipit puntea, dar nici peretii laterali.

Desi m-a prins sfarsitul de saptamana intr-o alta minunatie de lucrare am lucrat si ceea ce mi-a pus la dispozitie numarul 59 respectiv piesele fotodecupate.  In acest numar revista pune la dispozitie si un sablon pentru curbat atat balustradele din numarul trecut cat si cele din acest numar. Am lipit piesele de suportul de lemn folosind aceiasi rasina epoxi pe care am folosit-o si pana acum.
Numarul 58 aduce in  afara de placa de alama fotodecupata (care la mine a fost usor sifonata) si doua piese din plastic. Nici de data asta n-am gasit revista la chioscul de unde o cumparam inainte asa ca am fugit tot la Orhidea la Imedio. Desi a fost o minivacanta, nici de aceasta data n-am lucrat piesele ce erau de lucrat si nici n-am continuat de unde ramasesem.

Am mai finalizat inca un perete lateral si am continuat sa montez piese la cele doua catapulte. Pentru a-mi fi mai usor sa le manevrez am fixat ansamblul pe bucati de hartie adeziva. Cele doua catapulte au trecut la faza de asteptare pana la intarirea rasinii si montarea restului de piese.
Pentru ca n-am avut timp la vremea cand au venit piesele m-am apucat abia acum sa lucrez cele doua catapulte ce lansau avioanele Arado Ar 196. Pentru fixarea pieselor intre ele n-am folosit cianoacrilat ci tot rasina epoxidica de la Bison. Pentru fixarea pieselor pana la inrarirea rasinii am folosit hartie adeziva. Tot cu hartie adeziva am fixat si panourile gata finalizate pe bucati de carton gofrat pentru a le pastra pana la fixare in locurile unde vor trebui montate.
O noua placa din alama fotodecupata vine odata cu numarul 57. Piesa principala este partea frontala a hangarului in care se aflau doua dintre cele patru hidroavioane Ardo Ar 196. Am fixat placa folosind ca adeziv rasina epoxidica.  Tot asa am fixat si barbeta din numarul trecut de structura din placaj. Dupa lipirea cu epoxi n-a mai fost nevoie sa folosesc cuisoarele de fixare.
Am achizitionat revista tot de la Imedio ceea ce imi este oarecum peste mana revista nefiind la chioscuri. Am aflat de pe alti colegi de suferinta ca sunt destul de multi cei ce n-au reusit sa puna mana nici pe numarul 53. Numarul 56 are pe placa fotodecupata primul perete ce simuleaza exteriorul barbetei turelei Caesar. Pentru fixarea de structura din placaj producatorul livreaza si sase cuisoare.
Nici cu numarul 55 n-a fost tocmai lejer intrucat inca n-a aparut la chioscuri, dar macar l-am gasit la Imedio - Orhidea. Placauta fotodecupata contine piesele pentru pentru cea de-a doua catapulta pentru lansarea celor patru hidroavioane Arado 196 si o laterala a hangarului mare. In hangarul mare se pastrau doua cintre hidroavioane.   Timpul liber nu mi-a permis sa lucrez piesle din acest numar.
Numarul 54 ... numar greu! Numar greu de gasit. Nu l-am gasit la nici un chiosc de unde am procurat celelalte numere si nici la Imedio in Orhidea caci nici aici n-a sosit revista. Am cautat numarul si in Galati unde am plecat in delegatie. Au fost cateva exemplare la Imedio, dar eu n-am mai prins nici unul. Am reusit sa gasesc numarul cu greutate tot la Imedio - Orhidea cand am revenit din delegatie. Astfel numarul a devenit cel mai scump dintre cele achizitionate pana acum numai din cauza drumurilor. In acest numar, pe langa placa e alama fotodecupata se mai afla o coala de hartie pe care sunt tipatite sabloanele pentru hublourile de pae corpul navei. Unele gauri deja date trebuiesc astupate, altele trebuiesc date.  N-am lucarat nici panoul suprastructurii, nici catapulta avioanelo Arado si nici gaurile din corpul navei.

Cum kitul abunda de fotodecupaje, acestea nu lipsesc nici in numarul 53. O noua placa de alama cu piese fotodecupate aduce si in acest numar un plus de detalii la peretii suprastructurilor .
Numarul 52 continua cu fotodecupaje ce vor deveni pereti ai suprastructurior. Am dat si gaurile hublourilor in piesa din plastic.
Cum kitul abunda in fotodecupaje si in numarul 51 exista o placa de alama fotodecupata. Calitatea pieselor este foarte buna. Am inceput lipirea pieselor folosind cianoacrilat, adeziv pe care l-am aplicat folosind un ac de cusut cu urechia taiata. Aceasta scula asigura dozarea fina a cantitatii de adeziv. Pentru curatarea acului am folosit flacara unei brichete.

14 comentarii:

  1. Sal batrane. Am ras de pe PE-ul de data trecuta obloanele pozitionate naspa. La doua dintre hublouri am pus obloanele ramase in plus la nr.29. Cred ca a iesit OK/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut Leule!
      Ti-a iesit super!
      Am tras cu ochiul azi dimineata la cele ce le-ai mai facut. :)

      Ștergere
  2. Ha! Tot timpul m-am intrebat daca exista o metoda mai buna de a curata urechea acului de adeziv, alta decat cu cutter/cutit de precizie, adica mecanic. O sa incerc cu flacara, mersi de sfat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere!
      Cianoacrilatul se distruge la caldura. Doua piese metalice lipite cu cianoacrilat se desfac daca sunt bine incalzite.

      Ștergere
  3. Cum batrane???... Ai lipit cu cianoacrilat usitele alea pe peretele de lemn al suprastructurii??? Gresit, total si definitiv.
    Pai nu m-ai invatat tu sa lipesc materialele astea diferite cu epoxi?
    Io asa m-ai invatat, asa am facut. Epoxi scrie intre ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am facut Leule doar ca peretele a fost el insusi "spoit" inainte cu lac si slefuit si astfel usile sunt lipite pe stratul de lac . Operatia a fost facuta doar pentru ochiul meu motiv pentru care nici n-am mentionat-o.
      Usile alea trei sunt montate intr-un loc in care nu prea se vad.
      Este foarte bine ca ai folosit epoxi.

      Ștergere
  4. Batrane, poci sa-mi zici sii mie ce grund folosesti pentru coca BIS-ului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu folosesc grund. Voi folosi pe post de grund un strat de vopsea alba sau gri, dar asta dupa ce voi termina de finisat coca.

      Ștergere
  5. Da! Am dat o sparcaiala de vopsea ca sa vad mai bine imperfectiunile. Sunt cateva dar o sa dispara pentru ca o sa reincep lucrul la corp. A inceput sa se faca frumos afara. ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. crios, ce ulei de in folosesti? Cel sicativat din sticle de plastic de 1L? Intreb pentru ca am incercat si eu sa folosesc dar mi s-a parut prea galbui... un galben ciudat. DIn pozele tale culoarea pare mai OK.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Ala este uleiul pe care-l folosesc. Cred ca am pus o poza ceva mai demult si pe forumul cartula.ro. Diferenta intre al meu si al tau pote fi din cauza faptului ca eu nu agit sticla inainte de folosire. Sincer, preferam ulei de in asa cum era el pe vremuri, ulei de in fara alte adaosuri, dar n-am mai gasit.

      Ștergere
  7. Maître ti-am furat ideea cu "coloratul" puntilor cu ulei de in. Si io tot ulei de ala am folosit. Am rupt din gresala puntea de azi si am facut o proba. Io zic ca iese OK. Mie imi place.

    P.S. Da' berea, berea noi cand o bem??? Ursu ce zice???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tehnica cu puntile frecate cu lemnul si date cu ulei de in nu-mi apartine. Ea este mult mai veche, datand binisor dinainte de a ma apuca eu de modelism ca si alte multe, multe alte tehnici pe care le aplic. Eu nu sunt creditat decat cu o metoda de a imita textura lemnului prin vopsire, dar tehnica aia chiar imi apartine.
      Vezi ce am scris la numarul 61 cum poti repara puntea, cat despre bere ... ma mai linistesc putin cu plecarile pe afara si introducem un program intensiv de bere. Maine plec iar dar dau de Urs cand ma intorc.

      Ștergere