joi, 28 noiembrie 2013

Revell - R.M.S. Titanic

Revell a scos de-a lungul timpului kitul machetei Titanicului la mai multe scari de executie, respectiv 1:400, 1:570, 1:700 si 1:1200, kituri "imbuteliate" in diverse ambalaje, "normale" si chiar aniversare. Exista chiar un set in care se gaseste macheta atat la scara 1:570 si cea la 1:1200. Titanicul la scara 1:400 a fost bagat in cutia aniversara scoasa cu ocazia a 100 de ani de la tragicul accident.
Am in vedere achizitionarea kitului din seria "Model set" la scara 1:1200, dar cu ceva timp in urma am achizitionat  kitul la scara 1:570.


 Kitul Titanicului de la Revell nu este nici pe departe o noutate. Macheta binecunoscutului pachebot la scara 1:570  aduce lucrarea, clasificata ca avand gradul 3 de dificultate, la o lungime de 47 cm. Instructiunile de montaj si vopsire sunt destul de bine puse la punct. Se pot respecta etapele de montaj, dar se pot si lucra fara a respecta intocmai ordinea etapelor de lucru.

Decalurile reprezinta steagurile si denumirea navei si par bine facute. Sper sa se desfaca bine de pe hartie si sa nu se sparga cand vor fi aplicate. Pentru steaguri era de preferat sa se foloseasca hartie care ar fi fost mult mai rezistenta.

Piesele, nu foarte multe la numar, arata ca este vorba despre un vechi kit  "reimbuteliat". Numarul pieselor da si gradul 3 de dificultate al machetei. Gradul de dificultate al machetei a fost reevaluat intrucat pe vechiul ambalaj gradul de dificultate era precizat ca fiind doi.Tot in vremea aceea cutia kitului avea un alt design (jos dreapta in poza de inceput)

 Desi este un kit vechi este printre putinele la care puntile sunt gravate in negativ lucru care ajuta foarte mult la simularea usoara a calfatuirii puntilor.

Fara dubi se poate remarca vechimea kitului mai ales ca, desi este un kit cu detalii bine realizate, bavuri destul de mari apar in locuri unde se imbina matritele dovada fie a unui calcul ce nu tine cont de anumite dimensiuni, fie a unei uzuri avansate a matritei.

Pe interior, in partea de la pupa se vad pinii ce trebuiesc polizati pentru ca puntea nu se aseaza in borduri. Este inca o dovada a unui calcul ce n-a tinut cont de toti factorii atunci cand a fot proiectata matrita.
Totusi nu este un kit cu dificultati deosebite, montajul de proba al majoritatii pieselor  fiind facil, piesele imbinandu-se bine intre ele dupa debavurare.

Ca parere proprie kitul se claseaza cam pe la 2,5 la gradul de dificultate, nu este un kit de weekend, dar pentru cine are timp liber cat de cat normal si restul de vopsele si accesorii, este o lucare ce poate fi finalizata intr-o luna. Kitul poate fi achizitionat atat din Oradea de la Clip Trade (revell.ro/store) cat si din Bucuresti de la "Viking art & hobby shop" (machete.ro)

Dupa remedierile mentionate mai sus am inceput vopsirea componentelor, subansamblurilor, etc.
Lipitura intre cele doua jumatati ale cocii au fost intarite cu  fasi de plastic de-a lungul chilei si bucati din rama care sustine piesele atat la pupa cat si la prova.
Piesele gata vopsite sunt pregatite pentru montajul final.
Am treas o parte dintre "ate" si am inceput sa pun subansamblurile impreuna.

 
 Am confectionat suportul din mucava imbracata in furnir de fag. Am lipit bagheta profilata in partea de jos a cutiei suport si am vopsit intregul ansamblu cu vopsea neagra. Dupa uscare am dat un lac semimat. Pentru identificare am folosit una dintre placutele din plastic care vin lipite pe cavalet, placuta pe care am lipito cu cianoacrilat direct pe suport. 
Am montat piesele gata vopsite si am fixat intregul ansamblu de suport folosind niste "popici" pe care mi i-am turnat din rasina intr-o matrita din silicon pe care mi-am confectionato in acest scop.
Din pacate, in timpul montajului, am reusit sa rup cele doua catarge astfel ca cel din fata sta un pic curbat (se va rezolva folosind o ancorare in zona respectiva), cel din spate, pentru ca s-a rupt de la baza a fost mai usor de repozitionat.
La unele dintre piese va trebui sa retusez vopseaua, mai am de tras o multime de ranforsari si de montat inca cateva mici detalii, deci inca cateva ore bune de munca.



N-am achizitionat model setul la 1:1200, dar in delegatie find la Timisoara am trecut si pe la magazinul firmei Varuna S s.r.l. de unde am achizitionat kitul Titanicului la scara 1:1200.
Macheta este cotata nivel 3 de dificultate si va avea in final aproximativ 22 de centimetri si jumatate.
In interiorul cutiei se afla un pachetel cu ramele, instructiunile de montaj si vopsire si coala cu decaluri.
Instructiunile de montaj si vopsire sunt destul de clare si destul de bine puse la punct.
Decalurile par bine realizate si ceva mai "bogate" deat cele din kitul la 1:570.
Pentru acest kit Revell a ales sa toarne coca dintr-o singura bucata, coca turnata fara bavuri, dar este interesant ca a turnat elicea centrala impreuna cu coca. Detaliile de pe ea sunt chiar putin exagerate. 
Deformarile care apar in imaginile detaliu sunt deformate pentru ca pozele de detaliu au fost facute printr-o lupa. Coca este bine facuta si nu prezinta deformari.
Restul pieselor sunt impartite pe patru rame din plastic.



Desi scara pare sa spuna ca se pierd multe detalii in realitate acest kit are tot atatea detalii cate are si cel la 1:570.
Am facut montajul de proba si piesele se imbina foarte bine intre ele. Majoritatea pieselor sunt bine turnate si nu au bavuri, iar cele care au sunt lejer de debavurat.

Nici acest kit nu este unul de weekend dar este un kit ce se poate face fara probleme intr-un timp rezonabil.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu