duminică, 3 noiembrie 2013

Golden Hind 1:53 - In lucru

Dupa uscarea vopselei am adaugat baghetele pe cant si la capatul de sus al desenului si am dat suprafata lemnoasa cu uei de in. Cele doua piese find gata isi asteapta randul sa fie montate pe nava.

Pentru lateralele balconului prova, mai intai am imbracat cu fasi de furnir elementele deja existente in kit dupa care: a -  cu alb am vopsit suprafata pe care urmeaza sa apara desenul; b - am trasat cu creionul liniile care delimiteaza culorile. Dupa ce am finalizat desenul si am vazut ca corespunde sabloanelor am trasat liniile cu tus negru; c - prima culoare pe care am adaugato a fost verde (am folosit vopsele acrilice de la Vallejo); d - am umplut cu rosu restul spatiilor finalizand desnul.

Dupa realizarea elementelor componente a venit si timpul punerii lor impreuna. Pemtru lipirea elementelor din metal vopsit auriu am folosit "Expres fix" de la Moment. Inainte de montare piesele metalice au fost "spalate" cu "Wash Black Shade" de la Vallejo.  Balconul pupa este acum gata de montat pe macheta.
Pentru realizarea "cabinei" care proteja carmaciul am folosit un calapod din lemn peste care am pus o fasie de hartie si peste care am lipit fasii de furnir. Am fixat fasiile de furnir cu un elastic pana s-a uscat aracetul. Am fasonat capetele cu un slefuitor astfel incat capatul de la pupa sa se aseze bine pe peretele din spate si capatul de la prova sa fie drept dupa care am lipit piesa pe pozitie.

Cateva detalii deja realizate: pompa de santina (sus stanga), cabestanul (sus dreapta) si parte dintre capacele de la sabordurile tunurilor.

Producatorul livreaza trei usi turnate din metal alb (a). Am vopsit usile folosind  vopsele acrilice de la Vallejo, mai intai culoarea lemnului (b) urmata de o vopsire cu maro foarte diluat fara a vopsi si tocul (c), dupa care a urmat o spalare cu negru tot de la Vallejo (d). Am lasat balamalele si broastele usilor in culoarea initiala, aceasta fiind usor denaturata de spalarea cu negru.
La pupa navei se afla blazonul.  Cel din kit sete din metal vopsit auriu, restul culorilor fiind aplicate de mine folosind vopsele Vallejo acrilice. Dupa uscare am facut o splare folosind zemurile de la Vallejo, zemuri dedicate aceste operatii. In felul asta detaliile au fost mult mai bine evidentiate.


Avansul lucrului este destul de mic din lipsa de timp liber pentru constructie, dar asa cum se vede, am mai reusit sa adaug desene pe borduri. Vopseaua folosita este vopsea acrilica Vallejo din gama Game Color. este o vopsea de care sunt foarte multumit.



Am folosit aceiasi metoda de lucru pana la finalul liniei, atat la tribord cat si la babord. 

A urmat albastrul aplicat cu aceisi vopsea Game Color si folosind aceiasi pensula. Pentru vopsire am ales sa folosesc un cavalet cu burete imbracat in panza, cavalet care sa-mi permita atat manevrarea cat si pozitionarea facila a modelului.

Atat rosul cat si albastrul sunt din gama Game Color de la Vallejo. Am aplicart rosul cu o pensula marimea 1. Vopseaua s-a dovedit docila stand bine intre linii.

Dupa trasarea cu creionul a liniilor de demarcatie a culorilor am trasat peste acestea cu tus negru folosind un stilou Rotring de 0,5. 

Pentru zona unde vor veni desenele am inceput sa piturez cu alb, albul fiind culoarea de fundal.




Operatia de filare a fost facuta pe ambele borduri.

A urmat filarea finala, fasiile de furnir find lipite cu aracet.

Si pas cu pas primul rand de file au fost lipite cu aracet si fixate cu  cuisoare din alama.


Filarea bordurilor n-a fost o operatie atat de grea, filele pana la linia de plutire fiind fixate suplimentar cu cuisoare din alama pe fiecare coasta. Pentru zona de deasupra, la prindere am folosit cuisoare doar pentru coastele de la pupa si de la prova.


Dupa finalizarea puntii principale am montat traversele ce sustin celelalte punti dupa care am lipit filele si pe celelalte punti.
Filele puntii primesc intre ele banda de caseta video, neagra, pentru a imita calfatuirea. Filarea am inceput-o de la centrul puntii.
Doua bucati de lemn masiv au fost lipite la prova pentru a putea contura mai usor curbura acesteia.

Asezata pe cala de lucru, chila si-a primit coastele si apoi a urmat o verificare a puntilor false.

Este vorba despre kitul de la Mamili. Desi pare un kit bun, are destul de multe lipsuri datorate atat proiectarii cat si lipsuri de piese din cutie, piese ce ar trebui sa existe. Pe masura ce voi avansa in constructie voi reveni asupra acestora.

7 comentarii:

  1. Frumoasa lucrare Jupane, dar nici ca ma asteptam la mai putin, de la un veteran de calibrul matale !
    Acum, apropo de acrilicele Vallejo, ma gandesc ca poate o sa-ti gasesti in viitor oleaca timp pentru un scurt semninar asupra chestiunii, in beneficiul unui Anume Urs.
    Biet Urs, ce nu stie mare lucru despre ele si, s-ar putea sa aiba nevoie curand.

    RăspundețiȘtergere
  2. In cazul asta, Ursul va trebui sa faca o vizita la micul meu "atelier" pentru o sedinta modelistica cu scopul de a face cunostinta cu diverse tipuri de vopsele, tusuri si diluanti de la Valljo, sedinta pe care s-o stropim cu nitica bere rece, astfel ca proaspetele cunostinte sa se fixeze cat mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Binevoitoarea matale invitatie, o mare placere face Ursului.
    Ramane doar sa gasim si momentul potrivit.
    Cat despre aprovizionarea cu ''fixatorul'' rece, blond si inspumat, aceasta se cade sa fie in grija Ursului...

    RăspundețiȘtergere
  4. LA MULTI ANI!!!
    Atat pentu nume, cat si pentru toti navomodelistii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim, multumim!
    La multi ani si tie, ca doar si tu ai intrat in lumea navalistilor!

    RăspundețiȘtergere