Inca doua tunuri insotesc numarul 60 al revistei. Piesele pentru constructia a doua afeturi sunt taiate cu laser intr-o bucata de placaj. In punguta ce insoteste revista se mai afla doua tevi de tun, rotile din alama strunjita si doua bucati de sarma din alama.
Numarul 59 aduce cu el o bagheta din lemn, ramele si capacele saborturilor turnate din metal alb. Atat ramele cat si capacele ar trebui vopsite culoarea lemnului. Capacele ar trebui "sa sufere" si o spalare cu vopsele de ulei (eventual siena arsa) sau cu produse speciale pentru asa ceva astfel incat detaliile sa fie scoase in evidenta. Balamalele capacelor ar trebui lasate la culoarea metalului sau vopsite in negru. Pe interior capacele pot fi vopsite cu rosu.
Piesele din numrul 58 sunt identice cu cele din numarul 57, mai exact, piese ce asamblate mai formeaza doua tunuri pentru nava.
Un nou set de instructiuni de utilizare insotesc numarul 57. Instructiunuile sunt pentru asamblarea pieselor aferente numerelor 57 pana la 60. Piesele ce vin odata cu revista formeaza doua dintre tunurile ce trebuiesc montate pe nava.
Numarul 56 nu abunda nici el in numarul de piese. Noroc cu cele doua baghete din care se confectioneaza tot soiul de piese si mai ales caviliere. Mai exista o bucata din placaj de 4 mm cu doua piese taiate cu laser si o bucata de sarma din cupru.
Baghete, furnir, placaj sunt elementele ce insotesc numarul 55. Piese de la prova dar si structura cabinei carmaciului sunt decupate cu laserul intr-o bucata de placaj de 4 mm din acest numar. Pe langa ele, in punga, se mai afla furnir pentru modelele ce infrumuseteaza corpul navei, doua baghete d-un fel si una d-alt fel.
O bucata de placaj de 4mm grosime din care sunt decupate cu laserul cinci coaste ce vor fi montate la prova, balamalele carmei si o tija din alama se afla in punga numerului 54 al revistei. Cea mai mare dintre coaste ar fi trebuit sa fie taiata in doua pentru a putea fi montata in locul ce i-a fost destinat. N-a facut-o producatorul, va trebui s-o facem noi.
La numarul 53 doar doua piese taiate cu laser in placaj de 4mm si noi instructiuni de montaj aferente numerelor de la 53 la 56. Din instructiuni pompa de santina data de DeA pare supradimensionata, lucru care se vede si la cabestan.
Un model de pompa de santina insoteste numarul 52 al Marilor Corabii. Odata cu el mai vin piese pentru realizarea comenzii la carma, piese pentru realizarea a doua cabestane (aceasta este denumirea corecta a dispozitivului folosit pe aceasta nava pentru tractare). Cabestanul propus de DeA nu-i cel mai fericit exemplu de construit, dar ...
Numarul 51 este insotit de doua repere, detalii ce tind sa faca din lucrare ceva care sa para verosimil.
Braie, trepte, caviliere insotesc numarul 50 al revistei. Desi sceptic, iata ca am ajuns la jumatate. Cand a inceput reeditarea nu m-am gandit ca se va putea ajunge pana aici mai alesc ca de la prima tentativa de publicare pana la reluare au trecut 5 ani. Pana la terminarea corabiei mai sunt tot pe atatea numere, dar noi sa fim sanatosi ...
Un nou set de instructiuni insoteste numarul 49. El cuprinde instructiuni de montaj si executie de la numarul 49 pana la numarul 52. Trei profile diferite de baghete sunt piesele acestui numar. Printre ele cele ce vor fi utilizate pentru confectionarea chilei ei a etamboului.
Odata cu numarul 48 incep sa vina si piesele care vor forma chila vizibila a navei. In acest numar doua dintre piese vin pretaiate cu laser intr-o bucata de placaj de 4 mm si formeaza etrava. Era de preferat ca etrava sa fie confectionata din bucati de lemn compacte, nu din placaj.
Inca patru baghete pentru realizarea copastiei insotesc numarul 47. Pentru realizarea deselelor ornamentale aflate la pupa, DeAgostini propune realizarea lor din furnir si alatura in acest scop patru fasii late dintr-o esenta lemnoasa deschisa la culoare.
Ultimele fasii de furnir din mahon pentru imbracarea corpului navei vin odata cu numarul 46. In acelasi numar sunt si primele baghete ce vor servi la confectionarea copastiei.
Un nou set de instructiuni de montare vine odata cu numarul 45. Totodata 31 faisii de furnir din mahon sunt ambalate in acest numar. Instructiunile de montaj aferente numerelor de la 45 la 48 arata ca in curand coca navei va fi gata.
Contrar sumbrelor previziuni formulate pe diverse forumuri si nu numai, revista Mari Corabii se incapataneaza sa apara impreuna cu piesele necesare realizarii galionului. Si uite asa a ajuns la numarul 44, numar in care vin si cele 30 de fasii de furnir din mahon, fasii ce vor completa stratul final de file ce imbraca coca navei.
Inca un rand de fasii de furnir, 31 la numar, insotesc numarul 43 al revistei. Totodata, dintr-o bucata de placaj de 4mm, vin cinci piese pretaiate cu laser, mai exact trei piese prin care vor trece cele trei catarge si doua piese de la balconul prova.
Am reusit sa mai lucrez o ora la nava. Am facut bucata de punte de la prova folosind piesa de la numarul 38. Pentru a imita calfatuirea am folosit in locul benzii de caseta (metoda pe care o folosec frecvent) fasii de furnir de mahon. Cele opt piese care formeaza curbura provei au o problema, problema pe care am verificat-o si cu piesele din prima editie (cea de acum cinci ani). Problema zice ca cele opt grosimi ale celor opt piese insumate dau 32 mm doar ca grosimea care trebuie acoperita (asa cum se vede si in poza) este de doar 28 mm. Am lipit astfel doar piesele de la 1 la 7 la fiecare bord, cea de-a opta piesa ramanand pe dinafara. Curbura se poate realiza si fara cea de-a opta piesa.
Douazeci si opt de fasii de furnir din mahon si un set de piese pentru constructia unui gratar de bocaport sunt piesele ce insotesc numarul 42. Fasiile de furnir vor continua imbracarea cu stratul final de file ce formeaza coca navei.
In acelasi timp cu numarul 41 a trebuit sa-mi achizitionez un nou biblioraft care sa gazduiasca urmatoarele douazeci de numere ale revistei. Revista, pe langa piesele necesare formarii curburii de la prova, este insotita de un nou set de instructiuni de montaj, instructiuni aferente numerelor de la 41 la 44. Cele opt piese care insotesc acest numar sunt pretaiate cu laserul intr-o bucata de placaj cu grosimea de 4 mm si vin montate doar intr-un bord. Impreuna cu piesele de la numarul 40, dupa finisare, piesele vor forma curbura provei.
Mai bagi un ochi si pe la mine?
RăspundețiȘtergereAm bagat! :)
ȘtergereAm vazut. Danke! N-am nici o idee cu clichetii aia. In rest o sa fie exact cum ai zis.
RăspundețiȘtergereBatrane, da-mi si mie un sfat. Sa fac clichetii aia, ori ba?
RăspundețiȘtergereOri... :)
ȘtergereRolul mecanismului era sa blocheze cabestanul astfel incat sa nu poata fi dat inapoi atunci cand este manevrat.
Mecanismul propus de DeA (cele doua piedici) este mai mult decat grosolan. Pare o chestie facuta pe genunchi.
Nu stiu la momentul asta ce sa-ti propun din punct de vedere constructiv.
Cert este ca mie nu-mi place ce propune DeA si unele piese imi par (mult) sarite din scara.
Batrane am prestat tinand cont de toate sfaturile. Cabestanul meu nu mai seamana neam cu cel din revista. Si nici mecanismul de blocare (castanele - de la Traian citire). Io zic ca a iesit mai ok decat in revista. Poate te uiti sa-mi zici si parerea ta.
RăspundețiȘtergereTermenul de clichet l-am folosit pentru ca este denumirea general valabila pentru acel mecanism (indiferent de forma si aspectul lui). Termenul dat pieselor de blocare folosit de catre specialisti, strict naval, este "castaneta" si se gaseste in "Dictionarul Enciclopedic de Marina".
Ștergere(Am pus poza)
Transmite-i te rog lui Traian salutarile mele.
Asa voi face.
ȘtergereBatrane, mi-am facut masinarie de impletit parame din trei fire deocamdata. Cand ai timp baga o geana si spune-ti parerea.
RăspundețiȘtergereOchi bagat si chiar nitel comentat.
Ștergere