miercuri, 18 septembrie 2013

Cuirasatul Bismarck produs de Amati - Numerele 121-130

" Suie agale
Pe albastrele carari
Macarale suie in zari" - Ca si in cantecul Trioului Grigoriu, numarul 130 aduce cu el piese din plastic injectat si o placa din alama cu piese fotodecupate care alcatuiesc prima macara dedicata in mod special ridicarii avioanelor ARADO la bord. Doua cuie din alama insotesc si ele piesele venite odata cu acest numar.
Celelalte patru tunuri de artilerie grea insotesc numarul 128. In acelasi numar se mai gaseste inca un rand de "tevi" (16 la numar), din alama strunjita, necesare antiaerianei medii si o bucata de placaj pe care se afla, decupate cu laser, trei piese. Doua dintre piesele din placaj formeaza un dispozitiv de ghidare pentru a da gaura ancorei din etrava. Numarul 129 contine o rama cu piese injectate din plastic, asezate cam "cracanat" si o placa din alama fotodecupata cu o multime de piese. Folosind atat piese din plastic cat si din alama se pot construi cele doua vinciuri de la prova, sisteme de ridicare ancore, trei FlaK30 de 20mm, arborele drapelului, etc. Tevile FlaK-urilor, find fotodecupate, sunt plate in loc sa fie rotunde si arborele drapelului are fix aceiasi problema.

Prima parte din antiaeriana grea insoteste numarul 127 respectiv patru turele compuse fiecare din cate trei piese din plastic injectat si doua tevi strunjite din alama. Comparand tevile polonezilor de la GPM cu tevile de la Amati se vede o mare diferenta intre ele. Oare care sunt cele corecte?
In numarul numarul 126 este inclusa o rama din plastic care contine si piesele pentru cele doua spargeval. Intr-o punguta se afla o multime de cilindri din alama care vor forma hublourile de pe coca navei si patru holdsuruburi pentru fixare puntii in situatia cand nava se doreste a fi radiocomandata. 







La "cum sa construiti", la poza 3, una este in poza alta este in explicatie. Marfa! Noroc ca nu-i asa grav mai ales ca operatiile aferente pozei au fost executate in numarul anterior si aripi si calota motor  nu pot fi decat ale avionului Arado.
La numarul 125, pe langa deja nelipsitele fotodecupaje sunt prezente doua rame cu piese din plastic si o coala cu decaluri. Am lipit piesele din plastic cu Contacta Profesional de la Revell si cele metalice cu cianoacrilat.
Seria de fotodecupaje este departe de a se fi terminat cu atat mai mult cu cat acestea sunt detaliile cele mai multe ala machetei. Numarul 124 are si el o placa cu piese fotodecupate si pe langa ea o rama cu piesele pentru realizarea celui de-al doilea Arado.  Pentru lipituri am folosit cianoacrilat.

In pachetul numarului 123 este o placuta din alama cu piese fotodecupate, o rama din plastic injectat pe care se afla fuselajul aripile si ampenajul orizontal ale primului Arado si o punguta in care se afla doua cupole transparente si doua motoare din plastic pentru acelasi tip de hidroavionavion.  Piesele fotodecupate sunt si ele pentru doua hidroavioane si printre ele se afla si piesele pentru constructia a doi suporti de lansare. Pentru lipituri am folosit cianoacrilat atat pentru piesele metalice ce au contect cu piesele din plastic cat si pentru piesele metalice intre ele. Acolo unde piesele metalice aveau mici adancituri in care sa intre piesele metalice am dat gauri cu un spital de 0,5mm astfel incat pini de ghidare ai pieselor de alama sa patrunda cat mai adanc in plastic.

Numarul 122 aduce cu el opt bucati din lemn necesare modelului radiocomandat pentru fixarea puntii de coverta detasabile, doua baghete rotunde cu diametre diferite pentru pivotii turelelor si gabia de trinchet injectata din plastic.  Primele poziti din instructiunile de montaj se refera doar la modelul RC.


O rama cu piese injectate din plastic si un furtun din cauciuc sunt piesele ce insotesc numarul 121 al revistei. Furtunul de cauciuc este necesar doar machetei navigante pe post de garnitura etansanta inpotriva patrunderii apei in zonele unde se afla componentele electronice. Piesele din plastic sunt puntea de navigatie inferioara, piese pentru stalpul de la prova si carcasa unui ventilator.
 Plasticul folosit de data asta nu mi se pare tocmai stralucit pentru ca mi-a creat probleme la lipit. La un moment dat am fost nevoit sa folosesc cianoacrilat. Tot cianoacrilat am folosit si pentru lipirea fotodecupajelor. Defectiunile de turnare de la piesele pentru stalpul de la prova au fost chituite si slefuite ca sa nu se mai vada "gropile" cand piesa va fi vopsita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu