sâmbătă, 6 august 2011

Cuirasatul Bismarck produs de Amati - Numerele 11-20

S-a mai incheiat un set de 10 numere, numarul 20 neexceland prin numarul de piese. Trei piese si cateva minute de lucru. Piesa de la pupa se potriveste mai mult nu, asa ca inca n-am fixat-o preferand sa vad ce mai vine in continuare ca s-o ajustez in functie de piesele ce vor veni in acea zona. Puntea falsa este aproape gata. Se pare ca restul de piese pentru finalizarea ei vor veni in numarul urmator.

Doua bucati ce alcatuiesc puntea falsa de la pupa si doua patrate din lemn insotesc numarul 19, numar ce nu pare nici el prea spectaculos. Constructia inainteaza fara dificultati si puntea falsa mai are nevoie de cateva elemente si va fi si ea gata.
Numarul 18 aduce mai putine piese cu el. Este vorba despre doaua bucati care alcatuiesc puntea la prova si patru cuburi din lemn ce vor folosi probabil la prinderea segmentelor de punte detasabile. In instructiuni se specifica sa se armeze interiorul cu tifon si aracet ca masura preventiva. Se mentioneaza acolo ca aceasta operatie se numeste "calfatuire", lucru total neadevarat chiar daca calfatuirea este si ea o operatie de etansare. 

Plecat fiind in Croatia in delegatie doua saptamani n-am avut timp sa iau revista asa ca s-a ocupat nora mea de asta si pentru ca am lucrat intr-o zi, am cumulat numarul 16 cu numarul 17. Numarul 16 a venit cu ultimele baghete pentru prima faza a bordarii si parte din baghetele ce vor forma puntea. Numarul 17 a adus cu el alte baghete pentru punte cat si doua segmente (babord si tribord) din placaj taiat cu laser. N-am montat toate baghetele inca, dar se va intampla curand.
La numarul 15 s-a continuat cu formarea corpului din baghete astfel ca inca 40 de baghete au ajuns sa fie fixate pe coaste si pe fundul navei. Pana acum nu a existat nici o dificultate in constructie.

Surprinzator, pentru mine cel putin, faptul ca piesa suport a tubului etambou central, piesa care insoteste numarul 14, este turnata din rasina poliuretanica. La o asa de mare serie de productie era oarecum firesc ca aceasta piesa sa fie din styren injectat, procedeu care scadea simtitor pretul de cost al piesei respective. Se pare insa ca producatorul kitului doreste sa ne rasfete cu piese produse la un standard deosebit de inalt. Cele 20 de baghete de tei care au venit o data cu acest numar au fost si ele dedicate formarii corpului navei, formand primul strat, strat ce va urma si cel putin in urmatorul numar.

Numarul 13 n-a fost un numar cu ghinion pentru ca l-am gasit la chioscul de unde-l iau mai mereu. Am folosit cele 40 de baghete venite la acest numar pentru a imbraca in continuare cuastele. Asa cum se vede, mai este inca destul de imbracat desi am pus pana acum toate cele 100 de baghete care au venit in ultimele numere.

Sambata n-am mai gasit revista la chioscul de unde o cumparam mereu. Vanzatoarea mi-a spus ca n-a primit numarul asa ca astazi, duminica, am dat fuga la Carrefour Orhideea si am cumparat-o de acolo.  La numarul 12, baghetele pentru primul strat de bordaj au continuat astfel incat partea de mijloc incepe sa fie din ce in ce mai imbracata.


Dupa faza osatura, numarul 11 al revistei aduce primele baghete pentru imbracarea coastelor. Cele 40 de file cu sectiunea de 1,5X6 mm au acoperit aproape o treime din suprafata. Pentru fixarea baghetelor am folosit ca adeziv aracet Moment wood express si au fost fixate cu cuisoare de otel de la Model Craft. Am pus adeziv atat pe coaste cat si pe canturile baghetelor pentru a da o rigiditate mai buna in vederea slefuirii. Dupa uscare, am scos cuisoarele si am slefuit suprafata.

3 comentarii:

  1. caut nr 13 ,Nu l-am mai gasit.Help

    crists2004@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  2. ia numarul 15 de 2 ori contine tot ce are nr.13

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru un Anume Urs, intotdeauna va fi o mare placere sa urmareasca un proiect modelistic, desfasurat de un Jupan ca matale !

    Blanoase complimente,
    Grizzlea

    RăspundețiȘtergere